Saturday, 14 April 2012

Limpahan Nur Iman Dambaan Permata KasiH

14/4/2012..Program ni anjuran kolej anggerik di Asrama Darul Falah dekat area Bangsar..kalau tidak ade yang menarik diri mesti aku tak dapat pergi..tp alhamdulilah dengan izin allah..ade yg menarik diri dan aku dapat join program nie...lepas subuh kami berkumpul dan bertolak dari bus stop FSPU..dalam pukul 8 pagi kami sampai di asrama tu..mase samapai tu..adek2 kat asrama tu tgh makan sarapan pagi..mase mule2 sampai tu rase sedih sgt n sebak tengok deorg..keadaan deorg...pakaian deorg...tempat deorg tinggal.....jauh dari org ramai..dekat ats bukit..susah kalau nak keluar bandar..mase berkumpul kat dataran asrama,deorg (adek2 asrama) ade berbual tp mengunakan satu bahase yg aku n kawan2 tak tahu...lame2 baru aku tahu yang deorg nie sume adalah anak2 org asli yang tinggal di kawasan jauh nun pendalaman..deorg datang ke asrama tu untuk menjadi seorg islam dan dihantar untuk belajar supaya dapat bersaing dengan masyarakat lain.kiranya mereka saudara baru dalam islam..dihantar ke asrama tu untuk menjadi seorg islam yg betul2 islam..kerana ibu bapa mereka dulu tidak mempunyai pegangan ape2 dan tak tahu pasal islam..mereka juga ade yang sudah menjadi anak yatim..sewaktu sesi pekenalan mereka semua malu2 dan segan tp semakin lama semakin ok dan boleh dibawa berbual..mereka tak suke memakai selipar padahal tempat mereka kotor...tp mereka selesa..aku dan rakan2 membantu membersihkan kawasan asrama mereka...kami cuba mengidahkan kawasan bilik tidur mereka walau x seberapa sekurang2nya bila ditanya mereka sangat suke ap yang kami buat tuk bilik mereka...kami makan bersama dan solat bersama..macam biasa setiap pertemuan pasti ade perpisahan..walaupun waktu perkenalan kami singkat tp kemesraan tu tetap terasa...maseh nak pulang semua adek2 salam..mcm sedih je deorg..deorg ade ckp suruh datang lg...insyallah adek ya :)....kalau umor yang panjang insyallah kita jumpa lagi...

tampal wallpaper sempat lagi posing

adek-adek asrama darul falah...(mcm rakan sebaye kan)

Ni je yang akak mampu buat...susun n decorate sikit rak buku

No comments:

Post a Comment